Путне исправе

Заказивање термина за одређене конзуларне радње је обавезно и врши се позивом, Whats App/SMS на број +1 202 706 0209 и/или путем емаил:  consular@serbiaembusa.org

ИЗДАВАЊЕ БИОМЕТРИЈСКОГ ПАСОША РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ

За време боравка у иностранству, пасош служи њеном имаоцу за доказивање идентитета и као доказ о држављанству Републике Србије. Пасош сме да користи само лице на чије име је издата. Биометријске пасоше Републике Србије издаје Министарство унутрашњих послова Републике Србије.

За подношење захтева за издавање биометријског пасоша потребно је лично присуство, као и присуство малолетног детета уколико подносите захтев у његово име. Биометријски пасоши се не могу продужавати, већ се сваког пута када период важности истекне, мора поднети захтев за нови.

Уз захтев се прилажу следећа документа у оригиналу:

- документ за идентификацију: биометријски пасош, лична карта или друга јавна исправа на основу које се може утврдити идентитет,

-претходни биометријски пасош Р. Србије,

-читко попуњен и потписан образац, 

- уверење о држављанству Р. Србије (не старије од годину дана) само код издавања првог биометријског пасоша. Код сваког наредног, уверење је потребно ако је дошло до промене личних података. Уверење се прибавља по службеној дужности, осим ако странка изричито изјави да ће га прибавити сама,

- извод из матичне књиге рођених. Извод се прибавља по службеној дужности, осим ако странка изричито изјави да ће га прибавити сама,

- Уколико желите да се нови пасош достави на Вашу кућну адресу, потребно је да донесете и адресирани коверат са плаћеном поштарином, који има број за праћење пошиљке (Tracking Number).

Конзуларна такса износи 76 УСД и плаћа се у Амбасади готовином. Уколико је до истека претходног пасоша остало више од 7 месеци, конзуларна такса износи 81 УСД.

Уколико је последњи пасош који поседујете плави (пасош СР Југославије) или црвени (пасош СФРЈ), потребно је да обавезно приложите Уверење о држављанству Р. Србије

Уколико желите да први пут поднесете захтев за издавање пасоша, јер сте недавно примљени у држављанство Р. Србије и поседујете Решење о пријему у држављанство, потребно је да покренете процедуру за упис у матичне књиге Републике Србије, те подношење захтева за пасош није могуће до спроведеног уписа.

За малолетна лица, поред горе наведених докумената, неопходно је присуство оба родитеља или писана сагласност родитеља који није присутан оверена пред нотаром.

Законски рок за решавање захтева је 60 дана.

Преузимање новог пасоша

Законом је предвиђено да пасош мора подићи носилац пасоша. Али, пасош може бити уручен и лицу које подносилац захтева овласти. У том случају овлашћено лице је потребно да донесе следеће:

- овлашћење (овлашћење мора да буде написано на српском језику и оверено испред нотара или службеником Амбасаде)

- важећи пасош овлашћеног лица.

Претходни биометријски пасош подносиоца захтева ради поништења, уколико је још увек важећи. Нећемо поништити странице пасоша на којима се налазе важеће визе или радне дозволе.

Амбасада није у могућности да прими захтеве за биометријски пасош за следећа лица:

  • децу рођену у САД за коју није извршена пријава рођења у односно док се не упишу у матичну књигу рођених у Републици Србији.
  • која закључе брак у САД и промене презиме, док наведена промена презимена није извршена и у матичним књигама венчаних у Републици Србији.

НЕСТАНАК ПАСОША

У случају губитка или крађе биометријског пасоша Републике Србије, неопходно је пријавити нестанак пасоша америчкој полицији и о томе добити потврду/извештај. Након тога се у Амбасади Републике Србије у Вашингтону може покренути процедура за проглашавање несталог пасоша неважећим и поднети лично захтев за издавање новог пасоша или путног листа за повратак у Републику Србију.

За проглашење пасоша неважећим неопходно је приложити следећа документа:

  • Документ за идентификацију (важећа лична карта или возачка дозвола Републике Србије, фотокопија изгубљеног пасоша). Амерички идентификациони документ се прихвата уколико подносилац захтева нема идентификациони документ издат од стране органа Републике Србије.
  • Извештај америчке полиције о пријави нестанка пасоша
  • Попуњена и потписана изјава о нестанку пасоша
  • Укупна конзуларна такса за решење о проглашењу пасоша неважећим у износу од 28 УСД 

ИЗДАВАЊЕ ПУТНОГ ЛИСТА ЗА ПОВРАТАК У СРБИЈУ

Путни лист је путна исправа која служи само за повратак у Републику Србију и важи највише 60 дана од дана издавања. Издаје се лицима којима је истекао пасош Р. Србије или која су пријавила нестанак пасоша или у другим случајевима прописаним Законом. Захтев за издавање путног листа се може поднети лично доласком у Амбасаду Републике Србије у Вашингтон или путем поште.

Неопходно је приложити следећа документа:

  • Документ за идентификацију (важећа лична карта или возачка дозвола Републике Србије, истекли биометријски пасош),
  • Амерички идентификациони документ се прихвата уколико подносилац захтева нема идентификациони документ издат од стране органа Републике Србије. У том случају неопходно је приложити Уверење о држављанству Републике Србије или потписати изјаву да Амбасада службеним путем прибави податак о држављанству Републике Србије неопходан за поступак одлучивања. Ако се изјава не потписује у Амбасади, неопходно је исту потписати пред нотаром,
  • Уколико не поседујете ниједан важећи документ за идентификацију, потребно је да попуните и приложите формулар за проверу држављанског статуса,
  • Две фотографије величине 3,5 x 4,5 cm које верно одражавају лик (снимљене спреда – не из профила или полупрофила, без капе и мараме)
  • Читко попуњен захтев за издавање путног листа за децу потписан на обе странице (потпис треба да буде оверен од стране Notary Public уколико се захтев шаље поштом).

Конзуларна такса у износу од 46 УСД

Уколико се захтев шаље поштом обавезно је приложити повратни коверат са плаћеном поштарином, оријентациони датум путовања (интеријер пута) и контакт број телефона.

За малолетна лица, поред горе наведених докумената, неопходно је присуство оба родитеља или писана сагласност родитеља који није присутан оверена пред нотаром. Захтев за издавање путног листа за дете мора бити потписан од стране оба родитеља. Уколико се захтев шаље поштом, потписи родитеља треба да буду оверени од стране Notary Public.

Сагласност се може дати и електронским путем преко портала https://euprava.gov.rs/ekonzulat

Напомена:

Амбасада препоручује да се пре куповине авионске карте за повратак у Србију, претходно провери да ли је потребна транзитна виза за земљу преко које ће носилац путног листа Р.Србије путовати за Србију. Наведено можете проверити овде -> https://www.mfa.gov.rs/gradjani/putovanje-u-inostranstvo

За издавање путног листа је потребно око недељу дана, осим у случају када не поседујете ниједан докуменат за идентификацију, у ком случају је време дуже због провере држављанског статуса и идентитета од стране МУП Р. Србије.